Naam:
1483
Video’s:

Over mij

Welkom op onze website!

We hebben onze blog weer nieuw leven ingeblazen want we gaan weer op reis! Na een jaar te hebben gereisd in 2015-2016, was het een lange tijd stil op reisgebied. Natuurlijk zijn we op avontuurlijke reizen geweest zoals naar Colombia, Guatemala en Belize. Maar dat voelde toch als "vakanties". Het reislustige is nog niet verdwenen, zelfs niet na corona toen we nergens heen konden. Maar de kogel is door de kerk, we gaan weer drie maanden reizen! Volg je onze avonturen? We uploaden 1x per week onze verhalen.

Over mijn reis

2023 - 2024 Zuid-Amerika

Na lang wikken en wegen hebben we toch de knoop doorgehakt om 3 maanden op reis te gaan door Zuid-Amerika. Patagonië stond al zo lang bovenaan ons wensenlijstje, het moest er toch eens van komen! De wens leefde dus al heel lang, en na overleg met onze werkgevers hield niets ons meer tegen om de reis te gaan plannen! We hebben een aantal wensen, en dat is vooral om mooie (meerdaagse) wandelingen te maken in de natuur. We gaan 3 weken met een gehuurde camperbusje door Patagonië reizen, daarna zullen we naar noord-Chili vliegen. Vanuit daar willen we de grens over naar Bolivia om o.a. de zoutvlaktes te gaan zien. Daarna volgt ongeveer een maand in Peru, waar we natuurlijk de wandeling naar Machu Picchu willen gaan doen. En we eindigen onze reis in Ecuador. Het is allemaal een ruwe schatting, dus we stellen ons flexibel op. Go with the wind ;)

We vertrekken op maandag 30 oktober 2023 richting Parijs, Buenos Aires en uiteindelijk Ushuaia, het zuidelijkste puntje van Zuid - Amerika. Onze terugvlucht is op 31 januari 2024, vanaf Quito, Ecuador. We zetten dan weer voet op Nederlandse bodem op 1 februari.

2015 - 2016 Zuid-Oost Azië en Oceanië

Na meer dan een jaar twijfelen en nadenken hebben we toch de sprong in het diepe gemaakt om te besluiten onze banen op te zeggen en gewoon te vertrekken. De tickets zijn geboekt, de backpacks gekocht, en alle vaccinaties gehad, toen was het alleen nog maar wachten op de vertrekdatum, 1 november 2015.

De tickets die wij hebben geboekt zijn :
- Nederland - Hong Kong (China)
- Hong Kong - Bangkok (Thailand)
- Denpasar, Bali (Indonesië) - Sydney (Australië)
- Sydney - Auckland (Nieuw-Zeeland)
- Auckland - Nadi (Fiji eilanden)
- Nadi - Auckland
- Auckland - Hong Kong
- Hong Kong - Amsterdam

Zoals je kunt zien zitten er nog gaten in onze vluchten, dan komt omdat we graag flexibel willen blijven. We hebben nu een globaal idee van onze route, maar we willen vooral op ervaringen van andere backpackers onze route verder uitstippelen.

Omdat dit voor ons allebei de aller eerste reis is, hebben we ons ontzettend veel ingelezen over de bestemmingen. De landen die wij waarschijnlijk gaan bezoeken zijn:

- Hong Kong (4 dagen sightseeing)
- Thailand
- Laos
- Vietnam
- Cambodja
- Filipijnen (via Maleisië)
- Indonesië
      Java
      Bali
      Gili eilanden
      Lombok
      Flores
      Sulawesi
- Sydney (een korte citytrip)
- Nieuw Zeeland
- Fiji eilanden

In Zuid-Oost Azië zullen we waarschijnlijk 4 maanden zijn. In de Filipijnen ongeveer 1 maand. Daarna zullen we 2 maanden vertoeven op de eilandjes van Indonesië, en dan 5 maanden naar Nieuw-Zeeland. Daar willen we eerst 2 of 3 maanden gaan werken, en daarna een camper kopen en het noorder- en zuidereiland van Nieuw Zeeland ontdekken. Van al dat gereis moeten we natuurlijk wel even bijkomen, en dat zullen we dan doen op de hagelwitte stranden van Fiji :)

Jaa, het klinkt allemaal heel zwaar, maarja.. we doen het voor de ervaring ;) haha
Het wordt een super ervaring en we zullen beloven van elke seconde te genieten! :)

Bezochte landen

Ik heb 45 landen (18%) bezocht:

Argentinië, Australië, België, Belize, Bolivia, Bulgarije, Cambodja, Chili, China, Colombia, Curaçao, Duitsland, Ecuador, Fiji, Filipijnen, Frankrijk, Griekenland, Guatemala, Hongarije, Hongkong, Indonesië, Italië, Kroatië, Laos, Luxemburg, Maleisië, Monaco, Nederland, Nederlandse Antillen, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Peru, Polen, Portugal, Singapore, Slovenië, Spanje, Thailand, Tsjechië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Vietnam, Zweden, Zwitserland.